Lietuvos gyventojų mitybos būklė

Širdies sveikatos instituto dieta

Turinys

    Sveika ir subalansuota mityba — raktas į sveikatą Gegužės 11d.

    širdies sveikatos instituto dieta

    Peržiūrų skaičius: Per pastaruosius dešimt metų Lietuvos gyventojų sergamumas širdies ir kraujagyslių ligomis ypač padažnėjo tarp jaunesnių žmonių. Infarktas ar insultas jau nebeaplenkia ir 30 metų perkopusių jaunuolių.

    • Diagnozuotas hipertenzijos gydymas
    • O maistas, turbūt visi sutiks, yra vienas iš gyvenimo malonumų.
    • Mokslo ir technologijų pasaulis
    • Iš vynuogių kekių išspaustas gėrimas neleidžia trombams užkimšti kraujagyslių, kurios maitina širdį.
    • NAUDINGA ŽINOTI: sveikos mitybos lėkštė – kas joje turi būti? - VDU Sporto centras
    • Net 55,4 proc.
    • Naudingiausi širdžiai produktai - DELFI Sveikata

    O kaip vienos pagrindinių šios stulbinančios statistikos priežasčių įvardijamos nesubalansuota lietuvių mityba ir vangus fizinis aktyvumas. Skurdi mityba, per didelis cukraus, angliavandenių suvartojimas nulemia didelę cholesterolio koncentraciją kraujyje, antsvorį, o šie faktoriai — tai tiesus greitkelis į širdies ligas.

    širdies sveikatos instituto dieta

    Ne veltui savo sveikata susirūpinę lietuviai vis dažniau išsiruošia pabėgioti į parką ar užsirašo į sporto sales. Tačiau iš to maža naudos, jei po kiekvienos mankštos nusprendžiama save apdovanoti pyragaičiais ar pica.

    širdies sveikatos instituto dieta

    Kad žmogus neįkalintų savęs šiame užburtame rate, būtina rimtai susimąstyti apie naujus subalansuotos ir sveikos mitybos įpročius, kurių laikymasis garantuotų puikią savijautą ir tvirtą sveikatą.

    Mitybos planas — tai individualiai asmeniui sudaromas naujų mitybos įpročių ir taisyklių rinkinys, kurio esmė — pasiekti tvirtą, liekną kūną, numesti nereikalingą antsvorį, sureguliuoti nepakankamą mitybą.

    Subalansuota, sveika mityba taip pat yra neatsiejama kitų sveikatos sutrikimų gydymo dalis. Sergant tokiomis ligomis kaip cukrinis diabetas, širdies, inkstų, virškinamojo trakto ligos, podagra, įgimtos medžiagų apykaitos ligos, turint alergijų ar netoleruojant tam tikrų maisto produktų ir kt.

    širdies sveikatos instituto dieta

    Gydytojas dietologas, sudarydamas žmogui individualų mitybos planą, atsižvelgia į asmens sveikatos būklę, jo amžių, lytį, palaikomo fizinio aktyvumo lygį. Kreiptis dėl mitybos plano nustatymo taip pat rekomenduojama ir vegetarams bei nėščiosioms: vegetarams dėl to, kad būtų atstatomas su mėsa gaunamų medžiagų trūkumas, o nėščiosioms — kad visomis būtinomis maistingomis medžiagomis būtų aprūpinama pati motina ir besivystanti nauja gyvybė.

    Susiję straipsniai Mityba, vėžio riziką sumažinanti beveik 70 proc. Anot specialistų, tik išbandžius šią dietą racionalu pereiti prie vaistų.

    Dažna klaida — tai manymas, kad mitybos plano pakaks laikytis tam tikrą trumpą laikotarpį, pavyzdžiui, prieš vasaros sezoną norint sumažinti savo kūno apimtis. Tai nėra eilinė dieta — mitybos planas — tai sveikos mitybos principų laikymasis, širdies sveikatos instituto dieta turi būti paisoma visados.

    širdies sveikatos instituto dieta

    Žinoma, yra ir išimčių — jeigu pasirenkamas širdies sveikatos instituto dieta planas sportuojant ar mitybos planas metant svorį — po tam tikro laiko dažniausiai 1 mėnesio stebimi pasiekti rezultatai ir planas gali būti koreguojamas.

    Taip pat mitybos planai niekuo neprimena sveikatai pavojingų ekstremalių dietų, apsiribojančių vieno ar kelių produktų vartojimu ilgą laiko tarpą.

    širdies sveikatos instituto dieta

    Subalansuotos sveikos mitybos planas turi žmogui užtikrinti sotumo jausmą ir tuo pat metu suteikti reikalingos energijos kiekį.

    Jo besilaikant, paprastai reikia valgyti kartus per dieną ir nedidelėmis porcijomis.

    Siekdama žinoti Lietuvos gyventojų mitybos problemas bei taikyti priemones jai gerinti, Sveikatos apsaugos ministerija kas m. Vėliausias toks tyrimas atliktas m. Taip pat atliekami ir vaikų mitybos tyrimai.

    Taigi, norint pasiekti pageidaujamas kūno formas, numesti nereikalingus kūno riebalus, o svarbiausia - siekiant pradėti sveikesnį gyvenimo būdą ir išvengti širdies ligų bei ankstyvo infarkto ar insulto rizikos - verta kartu su nuolatiniu sporto režimu laikytis ir individualiai sudaryto sveikos ir subalansuotos mitybos plano.