ALGORITMAI

Nutukimo prevencija hipertenzijos prevencija

Jurgita Valančienė Nutukimas vis labiau plinta pasaulyje ir išsivysčiusiose šalyse jau yra pasiekęs epidemijos mastą. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, apie 1,6 mlrd.

Vaikų antsvoris ir nutukimas

Lietuvoje turinčių antsvorį ir nutukusių gyventojų grupė taip pat sudaro daugiau nei pusę gyventojų. Nustatyta, kad daugiau yra normalų kūno svorį turinčių moterų negu vyrų, tačiau taip pat daugiau moterų negu vyrų yra arba nutukusios, arba turi nepakankamą kūno svorį, ir tik antsvorį turinčių vyrų yra daugiau negu moterų.

Tiek vyrų, tiek moterų tarpe nustatyta ta pati tendencija: didėjant amžiui, didėja antsvorį ir nutukimą turinčiųjų bei mažėja turinčiųjų normalų kūno svorį.

hipertenzijos stiprumo treniruotės išgydyta hipertenzija

Taip pat nustatyta, kad jaunesniųjų gyventojų tarpe tik du trečdaliai turi normalų kūno svorį, o jau ketvirtadalis turi antsvorį ir beveik pusė vyresnio amžiaus gyventojų taip pat turi antsvorį bei kas ketvirtas jų yra nutukęs. Pastaraisiais dešimtmečiais daugelyje Europos šalių, tarp jų ir Lietuvoje atliktų gyventojų mitybos tyrimų duomenys rodo blogėjančią gyventojų mitybą. Gyventojų mityba nėra palanki sveikatai ir dažnai neatitinka sveikos mitybos rekomendacijų: nepakankamai vartojama daržovių ir vaisių, grūdinių produktų, ypač viso grūdo produktų, žuvies ir žuvies produktų, t.

kaip ir kaip išgydyti hipertenziją paveldimi hipertenzijos veiksniai

Lietuvos rinkoje yra dar gana daug sveikatai nepalankių ir palyginti mažai sveikatai palankių maisto produktų, t. Netinkama mityba sąlygoja ne tik nutukimo vystymąsi, ji lemia II tipo diabeto atsiradimą, kraujo lipidų apykaitos sutrikimą, hipertenziją, metabolinio sindromo išsivystymą, virškinimo sistemos ligas — sutrinka skydliaukės funkcija, vystosi anemija, sutrinka nutukimo prevencija hipertenzijos prevencija vystymasis, atsiranda tikimybė susirgti osteoporoze.

SVEIKA MITYBA IR NUTUKIMO PREVENCIJA

Kasdien žmogaus organizmas turi gauti apie 40 pavadinimų maisto medžiagų: baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių medžiagų, vitaminų ir kitų, kurie reikalingi žmogaus gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Kasdien gaunamų kalorijų poreikis priklauso nuo individo amžiaus, lyties, ūgio, svorio ir fizinio aktyvumo lygio. Maistas turi tenkinti organizmo poreikius.

Skoliozė Sveika ir subalansuota mityba kartu su pakankamu fiziniu aktyvumu yra svarbiausi antsvorio ir nutukimo prevenciniai veiksniai. Sumažėjęs fizinis aktyvumas, pailgėjusi sėdimoji veikla bei nesveiki mitybos įpročiai sutrikdo energijos balansą ir yra pagrindinės vaikų nutukimo epidemijos priežastys.

Atliekant bet kokį darbą, vienų ar kitų maistinių medžiagų poreikis organizme didėja. Tinkama mityba turi remtis trimis principais: saikingumu, įvairumu ir subalansavimu.

  1. Hipertenzija ir karvedilolis
  2. Hipertenzija ir nauda
  3. [D1] ANTSVORIO IR NUTUKIMO PREVENCIJA | Jaunimo Sveikatos Tinklas
  4. 2 šaukštai hipertenzija ir negalia
  5. Ar kivi gali būti hipertenzija
  6. Nutukimas ir jo prevencija | Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
  7. Vaikų antsvoris ir nutukimas - PalangosVSB
  8. Nutukimas (Antsvoris) - jusukalve.lt | jusukalve.lt

Taip pat svarbu maitintis reguliariai, rekomenduojama valgyti  ne rečiau kaip kas 4 valandas, tai būtų 3 pagrindiniai valgymai ir užkandžiai. Per pusryčius ir pietus žmogus turėtų gauti daugiau nei du trečdalius paros raciono kalorijų, o vakarienei — mažiau nei trečdalį. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras išskyrė pagrindines sveikos mitybos taisykles. Taigi, kad mityba būtų ne tik sveika, bet ir sveikatinantilaikykitės šių principų: Valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvulinės kilmės maistą.

Kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų ar bulvių. Kelis kartus per dieną valgyti įvairių, dažniau šviežių vietinių daržovių ir vaisių nors g per dieną.

Nutukimas (Antsvoris)

Išlaikyti normalų kūno svorį kūno masės indeksas: 18,5— Mažinti riebalų vartojimą: gyvulinius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais ir minkštais margarinais, turinčiais nesočiųjų riebalų rūgščių. Riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa.

Vartoti liesą pieną, liesus ir nesūrius pieno produktus rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį. Ar kenksminga aukoti kraują nuo hipertenzijos maisto produktus, turinčius mažai cukraus.

Rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldžius gėrimus, saldumynus.

Arterinė hipertenzija — padidinto kraujospūdžio liga. Lietuvoje ja serga apie proc. Dažniausiai serga vyrai.

Valgyti nesūrų maistą. Bendras druskos kiekis maiste, įskaitant gaunamą su rūkytais, sūdytais, konservuotais produktais, duona, neturi būti didesnis kaip vienas arbatinis šaukštelis 5 g.

Ryšys tarp AKS dydžio ir širdies ir kraujagyslių ligų yra tiesioginis — tiek sistolinio, tiek diastolinio AKS padidėjimas didina širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Todėl itin svarbu koreguoti rizikos veiksnius, didinančius AKS, siekiant išvengti širdies ir kraujagyslių ligų. Prevencija Visi suaugę asmenys be išimties turėtų matuoti arterinį kraujo spaudimą bent 2—4 kartus per metus. Todėl būtina šviesti gyventojus, motyvuoti matuotis arterinį kraujo spaudimą ir mokyti įvertinti asmeninius matavimo duomenis.

Vartoti joduotą druską. Riboti alkoholio vartojimą.

Skatinti išimtinį žindymą iki 6 mėn. Ir žindymą iki 2 m. Valgyti reguliariai.

hipertenzijos prevencija ir gydymas liaudies gynimo priemonėmis hipertenzijos gydymas magniu ir 6

Gerti pakankamai skysčių, ypač vandens. Kasdien aktyviai judėti. Parengta remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos ir Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos nutukimo prevencija hipertenzijos prevencija informacija.

Visuomenės sveikatos specialistė vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje Rūta Erciuvienė Parašykite komentarą El.